De Kinderpostzegelactie gaat van start!

ONZE LEERLINGEN GAAN OP PAD VOOR DE KINDERPOSTZEGELACTIE!

Vanaf woensdag 25 september a.s. gaan tienduizenden basisschoolkinderen in Nederland op pad voor de kinderpostzegelactie 2024. De leerlingen uit groep 7/8 doen dit jaar weer mee. Ze komen in actie om de veerkracht te versterken van leeftijdsgenoten die het moeilijk hebben door problemen thuis.

Ook op de Idenburgschool vinden we het belangrijk dat kinderen leren dat goed is om je in te zetten voor een ander! Hier worden we zelf ook sterker en veerkrachtiger van!

Thema van de actie: Ieder kind verdient superkracht
De opbrengst van de kinderpostzegelactie is dit jaar bestemd voor kinderen die het moeilijk hebben door problemen thuis. Het zijn bijvoorbeeld kinderen die opgroeien in armoede (230.000 kinderen in Nederland), die een ouder hebben met een verslaving of psychische problemen (1 op de 4 kinderen) of die jeugdhulp krijgen (1 op de 8 kinderen).

Deze kinderen hebben vaak geen veilige plek, krijgen geen steun in hun omgeving of missen de sociaal-emotionele vaardigheden om met hun situatie om te gaan. In hun leven ontbreekt een goede basis om veerkrachtig te zijn. Terwijl geen kind zonder kan – op school, thuis, overal!

Want veerkracht is als een superkracht in je hoofd en je hart. Het helpt je om met problemen en moeilijke situaties om te gaan. Het maakt je sterker en laat je groeien.

Met de kinderpostzegelactie helpen we deze kinderen. Ze krijgen bijvoorbeeld sport, spel of schoolspullen, een maatje of en veilige plek dankzij de projecten van Kinderpostzegels. Zodat ook zij weer kunnen meedoen.

Speciale kinderpostzegels en andere leuke producten
Uiteraard worden er weer kinderpostzegels verkocht, en omdat Kinderpostzegels dit jaar 100 jaar bestaat, zijn de kinderpostzegels dit jaar extra bijzonder. Wat dat precies inhoudt ontdekt u aan de deur!

De kinderpostzegels (vijf stuks) zijn te koop in combinatie met leuke ansichtkaarten of los, per twee velletjes. Het assortiment bestaat verder uit een shopper, feestdagenkaarten en een pleisterblikje. Daarnaast kunnen mensen ook weer een eenmalige donatie doen.

Helpt u ons om anderen te helpen?
We wensen onze leerlingen heel veel plezier en succes!