We zijn weer begonnen!

De afgelopen week zijn wij in de kleutergroep gestart met het maken van onze eigen handpoppen. Deze handpoppen gebruiken wij bij de verteltafel, waarbij de kinderen hun vakantieverhaal of het verhaal dat wij gebruiken over het nieuwe schooljaar, na kunnen spelen.

Daarnaast zijn we ook lekker begonnen met het lezen van prentenboeken. Dit doen we zelf in de kring, maar ook ouders of oma’s en opa’s komen gezellig voorlezen aan kleine groepjes. De zoekboeken zijn daarbij ook echt een succes!

Verder doen wij verschillende “Gouden Weken” activiteiten met betrekking tot samenwerking. We maakten onder andere een trein en die reed alleen wanneer de kinderen een woord tegelijk en herhalend op konden zeggen. Gelukkig reden alle treinen op schema.

De eerste gymles is een feit! Wat kunnen onze kinderen al goed klimmen, glijden en mikken!

We gaan bijna beginnen aan ons eerste thema; herfst. Dan gaan we veel samenwerken met de peuters. We hebben er zin in!

foto 1 foto 1
foto 2 foto 2