Komt een tulp bij de dokter "kun je me ff water geven?"

Wij hebben met de klas meegedaan aan een tulpenproject, waarbij de led tulpen mochten verzorgen. Er kwam een man met de tulpen en ging toen uitleggen hoe we de tulpen ong. moesten verzorgen.We moesten de tulpen water geven en de schilletjes eraf halen. Toen mochten we de tulpen verzorgen en elke dag mochten twee kinderen de tulpen watergeven. Na drie weken waren ze ongeveer klaar. En toen mochten we zelf een plan bedenken wat we met die tulpen gingen doen! We mochten ze bijv. verkopen ofzo. Maar wij gingen ze weggeven aan mensen die wel een bosje tulpen konden gebruiken en gingen we selfies maken. Nu hangt er een grote poster met allemaal selfies van een van ons en degene aan wie je de tulpen had gegeven!!

geschreven door Lieke S en Maud uit groep 7/8

 

tulp voor website

Op dinsdag 28 november hadden we een gezellige circuit middag in het teken van Sinterklaas.

Hiervan is een filmpje gemaakt. Via de volgende link kunt u deze bekijken: https://photos.app.goo.gl/XereuULlVZgvMJGs2 

Kijk voor de foto's in het fotoalbum.

Thema: De indianen

Door: Josianne Bos & Lieke Smit

Wij zijn al een paar weken bezig met het thema de indianen. We maken een werkstuk in groepjes, luisteren naar verhalen en  knutselen mooie dingen. Zoals bizons tekenen en elfjes schrijven. Voor het werkstuk hebben we een lijst gekregen waar alles opstaat wat we moeten doen. Met de lijst kunnen we alle hoofdstukken verdelen in de weken die we hebben voor het thema, dat is erg overzichtelijk. Dankzij ZuluConnect kunnen we ook thuis aan het werkstuk werken. In onze weektaak staat ook het werkstuk, daardoor kunnen we er meer tijd aan besteden. Soms regelen de juffen computers in andere klassen ook voor het werkstuk.

 

 

Afgelopen dinsdag was het Prinsjesdag. Juf had twee oranje koffertjes mee naar school. In deze koffertjes zaten allerlei materialen waar we mee gingen werken die dag. Onze klas was geen Eerste, geen Tweede, maar een ├ęchte Derde kamer. Alle leerlingen kregen een politiek handboekje, waarin allerlei opdrachten stonden die te maken hadden met alles rondom Prinsjesdag. We bekeken filmpjes, waarin ze antwoord gaven op de vragen die in ons boekje stonden. Zo hebben we geleerd wat er nou eigenlijk hoort bij deze derde dinsdag van september, wat een troonrede is, wie de miljoenennota samenstelt etc.

In de klas hebben we later die dag ook geleerd dat je goede argumenten moet hebben om een ander ergens van te overtuigen. In de politiek debatteren mensen heel veel. We hebben geleerd wat een debat is. Daarna veranderden wij ons klaslokaal tot een echte debatzaal, met een jury en publiek. We gingen met elkaar debatteren over de stellingen: "Schooldagen duren voortaan tot 18.00 uur, vrijdag wordt een vrije dag." En "Sigaretten moeten verboden worden." Best wel een beetje spannend zo voor de eerste keer, maar vooral heel erg leuk en leerzaam om met elkaar te doen.