Welkom in de Sterrengroep!

We hebben 6 sterren in groep 7 en 13 sterren in groep 8.

Juf Joline geeft les op maandag, dinsdag en woensdag; juf Laura geeft les op donderdag en vrijdag.

Via deze pagina zullen wij u op de hoogte houden van allerlei leuke dingen die we doen in en buiten de klas.

4

 

5

Bijna iedere dag gaan we even in de kring. Dit is een moment om verhalen te vertellen, de dag te bespreken, te bidden en samen Bijbelverhalen te lezen.

6

Op maandag krijgen de kinderen de taken van de weektaak op. Dit zijn taken die de kinderen zelfstandig maken op een zelfgekozen moment. Op vrijdagochtend controleren en bespreken we de weektaak. Op deze manier kunnen de kinderen wennen aan het gebruik van een agenda en het inplannen van werk, alvast voor op de middelbare school.

Sommige taken zijn voor iedereen gelijk, maar er zijn ook individuele taken en keuzeopdrachten binnen de weektaak. Zo is de weektaak voor iedereen op maat.

7

Op dinsdag en donderdag is er inloop. Dat betekent dat de kinderen bij binnenkomst (vanaf 8.20) alvast kunnen starten met de weektaak, werk kunnen afmaken van de vorige dag of extra instructie kunnen krijgen. Tot 8.30 bent u van harte welkom om te kijken waar uw zoon of dochter aan werkt.

8

We gymmen op woensdagochtend. Om 9.10 fietsen we naar gymzaal ‘De Klamp’. Omdat we zo vroeg vertrekken, is er deze dag geen inloop.

9

In de ochtenden staan rekenen, taal en spelling op het programma en werken we aan de weektaak. In de middagen is er ruimte voor creatieve vakken, Engels en wereldoriëntatie. Voor wereldoriëntatie werken we met de methode Da Vinci, waarbij vakken als geschiedenis, biologie en aardrijkskunde terugkomen binnen één thema. Momenteel werken we aan het thema Maori’s.

10

Op de Idenburg werken we volgens het G.I.P. model: van Groepsgericht naar Individueel gericht Pedagogisch en didactisch handelen van de leerkracht. In de verschillende groepen zitten verschillende kinderen die op verschillende niveaus het werk aan kunnen. De ene leerling werkt heel snel, de ander wat langzamer. De ene leerling wil graag de uitleg nog eens horen, terwijl de ander aan een half woord genoeg heeft. Door het werken in de klas te organiseren volgens GIP, plant de leerkracht momenten in om met individuele kinderen of kleine groepjes apart te werken. Aan de GIP-lat kunnen de leerlingen zien wanneer het moment is om vragen te stellen aan juf en wanneer ze zelfstandig aan het werk moeten. Voor vragen komt juf altijd aan jouw tafeltje staan tijdens de hulpronde. Met het kaartje op je tafel kun je laten zien of je een vraag hebt (rood) of dat je lekker aan het werk bent (groen). Het is de bedoeling dat je verder gaat met werk dat je wel snapt totdat juf bij je langskomt om je vraag te beantwoorden.

 

11

 

Houd deze site goed in de gaten voor nieuwe ontwikkelingen en het laatste nieuws!
Ook posten we regelmatig berichten en foto's op onze Idenburg Facebook pagina! Heeft u ons al ge-liked?

Internet is natuurlijk handig en leuk, maar wilt u echt een goede indruk krijgen van onze school?
Kom gerust eens langs. U bent van harte welkom!

Groetjes,

Alle sterren van groep 7/8, juf Joline en juf Laura

 

----------

Het Zuiderzeemuseum

de bovenbouw van de Idenburgschool in Andijk is op 14-12-2018 naar het Zuiderzeemuseum geweest daar waren allemaal kerst opdrachten. het Zuiderzeemuseum was eigenlijk dicht want er werd verbouwd. in een huisje van 1940 gingen we de kamer versieren en een klein maaltijdtje klaarmaken. in de school gingen we een kerstkaartje schrijven. en in een ander huisje gingen we een toneelstuk doen van kerst. dat was heel leuk allemaal.aan het einde van de dag gingen we weer terug naar school toe met de bus.

van Micha

-------